Tyčinka záchranka má nový obal a trvalé charitatívne poslanie
Za deväť mesiacov bola svedkom viac než 120 000 príbehov pomoci. Za ten čas zosilnela a dozrela. Z pôvodného jednorazového charitatívneho projektu počas prvej vlny pandémie narástla do fenoménu zdravia a pomoci. Z tyčinky Záchranka sa rozhodnutím vedenia finančnej skupiny Proxenta stáva trvalý charitatívny projekt, ktorý bude aj naďalej pomáhať.
Záchranka je dnes pevne etablovaná v ponuke siete „dm-drogerie markt“ a distribučné kanály sa budú postupne rozširovať. Všade ju už však nájdete v úplne novom obale.
Zdravá funkčná tyčinka
„Najdôležitejší odkaz, ktorý sme novým vizuálom chceli zvýrazniť je, že Záchranka nie je sladkosť. Je to funkčná potravina, ktorá pomáha v boji s vírusom a podporuje organizmus v boji s únavou. To je jej primárny účel. Pri zadaní nového obalu sme chceli zachovať pôvodné farby, mood a znak kríža ako symbol pomoci v krízovej situácii,“ vysvetľuje riaditeľka marketingu a PR skupiny Proxenta, Monika Balgová, ktorá stojí za vznikom unikátnej tyčinky. Dnes už je Záchranka zaregistrovaná ako ochranná známka produktu. „Je to pre mňa záväzok, aby tento projekt pretrval a prinášal pridanú hodnotu spoločnosti,“ dodáva Balgová.
Nová identita
Za novým dizajnom tyčinky Záchranka stojí grafické štúdio „studio pajerchin“, s ktorým Proxenta dlhodobo spolupracuje aj na iných projektoch. „Oslovila nás už idea pôvodného projektu pomoci ľuďom v prvej línii proti pandémii COVID-19. Zmenou na stály charitatívny projekt sme dostali možnosť prispieť svojou troškou k dielu. Pre mňa osobne je to naplnenie určitých hodnôt, ktoré nenájdem v komerčných zadaniach,“ vysvetľuje Lukáš Pajerchin zo štúdia pajerchin dôvod, prečo sa podujali na redizajn obalu bez nároku na honorár. Výsledkom ich práce je dielo, ktoré je iné ako všetky ostatné.
Kretívny návrh od „studio pajerchin"
Ručne písaný recept
Kreatívny tím zo štúdia pajerchin „obliekol“ tyčinku Záchranka do podoby starého ručne písaného receptu. „Chceli sme nadviazať na vzťah k tyčinke a prehĺbiť ho kúskom nostalgie s odkazom na osobný prístup,“ približuje Pajerchin pozadie kreatívneho procesu a dodáva, že týmito hodnotami chceli súčasne osloviť aj publikum, ktoré tyčinku nepozná. „Lekársky predpis je známy asi každému. Keďže tyčinka má vo svojej podstate bližšie k segmentu zdravej výživy a liečiv, rozhodnutie bolo na svete. Na funkčnej úrovni sme navyše získali modulárny, ľahko rozpoznateľný vizuálny systém, ktorý vieme elegantne upravovať a rozvíjať.“ Namiešaný koktail štipkou humoru dopĺňa claim - Bez lekárskeho predpisu.
Nový vizuál obalu Záchranka
Čoskoro pribudne ďalšia tyčinka
Čo čaká tyčinku Záchranka v blízkej budúcnosti? „S našim tímom urobíme všetko, čo bude v našich silách, aby sa záchranka na Slovensku udomácnila, našla si miesto nielen v regáloch našich obchodov ale aj v našich srdciach. Aby sme aj vďaka nej ešte viac hovorili o nutnosti zdravšieho životného štýlu, starostlivosti o zdravie a pravidelnej strave,“ hovorí Balgová a dodáva, že rodina Záchranky sa už čoskoro rozrastie o nového člena a jej pomoc prekročí hranice Slovenska. Budeme jej držať palce na tejto ušľachtilej misii.